reklama

Život pozadu a život v budúcnosti

Dôkazov o tom, že som neskutočný moták a absolútne nepraktický človek, je na svete iste mnoho. Aj táto epizódka by mohla byť jedným z nich. Ale hneď na úvod podotýkam, že sa cítim ako obeť a zmiatol ma systém... :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Putovanie časom nie je len sci - fi...
Putovanie časom nie je len sci - fi... 

Putovanie časom nie je len sci - fi...

Predvčerom večer som si po celodňovej obchôdzke mesta brnenského zašiel ako obvykle do Celouniverzitnej počítačovej študovne (familiárne zvanej cépeeska), aby som si vybavil neodkladné študijné záležitosti a naviazal spojenie s domovom. Plán bol taký, že tu ostanem asi do pol desiatej, aby som ešte stihol nákup v obchode, ktorý zatvárajú o desiatej. Plán sa mi podarilo splniť (už toto je dosť neobvyklá záležitosť). Bol som pomaly posledný zákazník... Pred stanicou sa začali všetky moje problémy. Všade bolo desať hodín, až na jednu výnimku. A tou sa stali hodinky v mojom mobile. Tie ukazovali deviatu hodinu večernú. No nejako veľmi som to neriešil, jednoducho som si čas posunul. Koniec - koncov by aj tak teraz niekedy mala byť zmena času, no tak som ju asi prepásol a celý deň som fungoval o hodinu pozadu. Takto som bol konečne zladený, hodiny v električke mi dávali za pravdu. Doma som preriadil všetky možné ukazovatele času na letný režim a hybaj ho do postele! Ešte že ma čaká víkend, ten časový rozdiel už nejako dospím... Zobudil som sa o jednej, a hneď ma napadlo, že to je vlastne ešte len dvanásť, to som si mohol ešte pospať. No ale nejako som sa vyšuchtal z postele, dal si obedňajšie raňajky, pozrel noviny a okolo štvrtej som sa vydal do mesta. V električke boli na moje prekvapenie len tri hodiny. Pekne, v tom dopravnom podniku ale majú bordel, za jeden a pol dňa ani nedokázali na všetkých strojoch zmeniť čas... Tak trochu nervózny som začínal byť v momente, keď aj počítač na cépeeske ukazoval čas nie veľmi podobný tomu môjmu. Mal som jedno stretnutie, no a prísť o hodinu skôr nie je práve najlepšia predstava. A to z dvoch príčin. Jednak by som mohol nevinnému človeku vynadať, kde do čerta trčí celú hodinu, a potom by som ešte vyzeral ako blbec (okrem toho, podľa správnosti by som ja mal byť ten, čo mešká :D). Neistota narastala s pribúdajúcim časom... Nasledujúce chvíle som strávil vypytovaním sa všetkých naokolo, koľko je to vlastne hodín, či nebola náhodou zmena času, a či sú si absolútne istí svojím tvrdením. Po tom, čo v krátkom slede nasledovali odpovede potvrdzujúce správnosť aktuálneho stavu, a ešte častejšie sa opakujúce pohľady pochybujúce o mojej svojprávnosti, som o svojom dušvnom zdraví začal pochybovať aj ja. No tak nakoniec som sa tomu, že budem vyzerať ako blbec, aj tak nevyhol... Samozrejme, že som na stretnutie dorazil v tolerancii akademickej štvrťhodinky, ale paranoja ma neopúšťala celý večer. Všade naokolo bol jednoducho ten istý čas, ale nie ten, ktorý by tam mal byť! Ako je to vôbec možné, že včera som bol ja o hodinu pozadu, a dnes sú zase o hodinu pozadu včetci ostatní?! O tom, že sa mi to nesnívalo, svedčali aj všetky časové ukazovatele u mňa doma. Všetky boli oproti môjmu, už voči okolitému času korektnému mobilu o hodinu posunuté. Žeby nejaká časová anomália? Neviem. Paranoja ma neopúšťa doteraz. Jednoducho nemám vysvetlenie, a to ma desí...

Martin Habčák

Martin Habčák

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálnym povolaním cestovateľ, inak absolvent medzinárodných vzťahov a žurnalistiky. Tento blog slúži hlavne ako súkromný zápisník dojmov z mojej cesty okolo sveta, o ktorej sa podrobnejšie dočítate na stránke www.hahatrip.wordpress.com. V sekcii "Veľmi staré články" zase nájdete moju dávnu tvorbu, ale pre momentálnu misiu tohto blogu nie sú veĺmi relevantné, takže vstúpte iba v prípade veľkého záujmu. :) Zoznam autorových rubrík:  Veľmi staré článkyNezaradenáCesta okolo sveta

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu